Profile Image

Prof. Dr. Omar Aniezi Salman Jafar

Position
Director of the Student Affairs and Registration Division

General Specialization
Art Education Curricula And Teaching Methods

Education
  • Earned a Ph.D. in Philosophy of Art Education – Curricula and Teaching Methods in 2014 from University of Baghdad, Iraq
  • Earned his Master's Degree in Art Education - Teaching Methods in 2006 from University Of Baghdad, Iraq
  • Earned his Bachelor's Degree in College Of Fine Arts/Department Of Art Education in 1999-2000 from University Of Baghdad in Iraq
Experience
- Blended Learning: Combining traditional learning and e-learning to provide a comprehensive educational experience. - Design Thinking: Teaching students how to use design thinking principles to solve problems and develop innovative artistic ideas. - Self-learning: enhancing students’ ability to learn independently and use various sources to develop their skills. - Project-based education: Encouraging students to work on artistic projects that enhance their creativity and critical thinking skills.
- Formative assessment: Using continuous assessment methods to monitor students’ progress and provide immediate feedback to help them improve.
- Technology in education: Integrating technology and digital media into the educational process to enhance the learning experience and stimulate creativity.
- Active learning: using educational strategies that encourage active participation and cooperative learning among students.
Publications
- فاعلية استراتيجية ( فكّر- زاوج – شارك ) في اكتساب مفاهيم عناصر وأسس الفن لدى طلبة قسم التربية الفنية
- دور التربية الفنية في تكامل الشخصية لطلبة المرحلة الثانوية
- اسباب عزوف طلبة المرحلة المتوسطة عن مادة التربية الفنية
- فاعلية استراتيجية التعلم النشط الفعال على
تقييم الأداء المهاري لمشاريع التخرج
لطلبة قسم التربية الفنية
- تقويم واقع التربية الفنية في المدارس العراقية من وجهة نظر
مدرسيها
- فاعلية الوسائل التعليمية في اكساب طلبة المرحلة الثانوية
عناصر العمل الفني
- واقع استخدام التقنيات التربوية في التدريس الجامعي
كلية التربية للعلوم الإنسانية – جامعة الانبار
- وظيفية القياس والتقويم في
الفن والتربية الفنية
- جماليات التكوين في المنمنمات الإسلامية وتوظيفها في تنمية التصور الذهني لطلبة التربية الفنية
- تقويم طلبة جامعة الفلوجة للعملية التعلمية و البيئة التعليمية
الخاصة في عامهم الدراسي 2017-2018
- توظيف الوسائل التفاعلية لتدريس تاريخ الفن الحديث في تطوير
الاستجابة الجمالية عند طلبة قسم التربية الفنية
- توظيف استراتيجية المتشابهات لتطوير الانطباع البصري
عند طلبة التربية الفنية حول المشروع الفني