Profile Image

Prof. Dr. Omar Aniezi Salman Jafar
Position
Director of the Student Affairs and Registration Division
Position
Director of the Student Affairs and Registration Division
General Specialization
Art Education Curricula And Teaching Methods
General Specialization
Art Education Curricula And Teaching Methods
Education
- Earned a Ph.D. in Philosophy of Art Education – Curricula and Teaching Methods in 2014 from University of Baghdad, Iraq
- Earned his Master's Degree in Art Education - Teaching Methods in 2006 from University Of Baghdad, Iraq
- Earned his Bachelor's Degree in College Of Fine Arts/Department Of Art Education in 1999-2000 from University Of Baghdad in Iraq
Experience
- Blended Learning: Combining traditional learning and e-learning to provide a comprehensive educational experience. - Design Thinking: Teaching students how to use design thinking principles to solve problems and develop innovative artistic ideas. - Self-learning: enhancing students’ ability to learn independently and use various sources to develop their skills. - Project-based education: Encouraging students to work on artistic projects that enhance their creativity and critical thinking skills.
- Formative assessment: Using continuous assessment methods to monitor students’ progress and provide immediate feedback to help them improve.
- Technology in education: Integrating technology and digital media into the educational process to enhance the learning experience and stimulate creativity.
- Active learning: using educational strategies that encourage active participation and cooperative learning among students.
- Formative assessment: Using continuous assessment methods to monitor students’ progress and provide immediate feedback to help them improve.
- Technology in education: Integrating technology and digital media into the educational process to enhance the learning experience and stimulate creativity.
- Active learning: using educational strategies that encourage active participation and cooperative learning among students.
Publications
- فاعلية استراتيجية ( فكّر- زاوج – شارك ) في اكتساب مفاهيم عناصر وأسس الفن لدى طلبة قسم التربية الفنية
- دور التربية الفنية في تكامل الشخصية لطلبة المرحلة الثانوية
- اسباب عزوف طلبة المرحلة المتوسطة عن مادة التربية الفنية
- فاعلية استراتيجية التعلم النشط الفعال على
تقييم الأداء المهاري لمشاريع التخرج
لطلبة قسم التربية الفنية
- تقويم واقع التربية الفنية في المدارس العراقية من وجهة نظر
مدرسيها
- فاعلية الوسائل التعليمية في اكساب طلبة المرحلة الثانوية
عناصر العمل الفني
- واقع استخدام التقنيات التربوية في التدريس الجامعي
كلية التربية للعلوم الإنسانية – جامعة الانبار
- وظيفية القياس والتقويم في
الفن والتربية الفنية
- جماليات التكوين في المنمنمات الإسلامية وتوظيفها في تنمية التصور الذهني لطلبة التربية الفنية
- تقويم طلبة جامعة الفلوجة للعملية التعلمية و البيئة التعليمية
الخاصة في عامهم الدراسي 2017-2018
- توظيف الوسائل التفاعلية لتدريس تاريخ الفن الحديث في تطوير
الاستجابة الجمالية عند طلبة قسم التربية الفنية
- توظيف استراتيجية المتشابهات لتطوير الانطباع البصري
عند طلبة التربية الفنية حول المشروع الفني
- دور التربية الفنية في تكامل الشخصية لطلبة المرحلة الثانوية
- اسباب عزوف طلبة المرحلة المتوسطة عن مادة التربية الفنية
- فاعلية استراتيجية التعلم النشط الفعال على
تقييم الأداء المهاري لمشاريع التخرج
لطلبة قسم التربية الفنية
- تقويم واقع التربية الفنية في المدارس العراقية من وجهة نظر
مدرسيها
- فاعلية الوسائل التعليمية في اكساب طلبة المرحلة الثانوية
عناصر العمل الفني
- واقع استخدام التقنيات التربوية في التدريس الجامعي
كلية التربية للعلوم الإنسانية – جامعة الانبار
- وظيفية القياس والتقويم في
الفن والتربية الفنية
- جماليات التكوين في المنمنمات الإسلامية وتوظيفها في تنمية التصور الذهني لطلبة التربية الفنية
- تقويم طلبة جامعة الفلوجة للعملية التعلمية و البيئة التعليمية
الخاصة في عامهم الدراسي 2017-2018
- توظيف الوسائل التفاعلية لتدريس تاريخ الفن الحديث في تطوير
الاستجابة الجمالية عند طلبة قسم التربية الفنية
- توظيف استراتيجية المتشابهات لتطوير الانطباع البصري
عند طلبة التربية الفنية حول المشروع الفني